こんにちは。フヂパラスです。いつもご覧くださり有難うございます。
 標記の件につきまして、Ocean Of Loveさんの更新からお伝えいたします。
 尚、当ブログでは、Ocean Of LoveさんのデータとNOGIさんの「COBRA インタビュー集」を照合して、未公開インタビューを掲載して参ります。




出典

Ocean Of Loveさん: All Cobra Interviews so far in one file

上記のリンクに掲載されていたテキストデータを基に構成いたしました。ただ、インタビュー記事の出典リンクや日時については掲載されていなかったので、当ブログでもその点は準拠せざるを得ませんでした。
原因はインタビュアーのブログが閉鎖された為ではないでしょうか(COBRAのブログは10年継続中。)。
内容からするとCOBRAのブログが公開された2012年3月以降で、prepare for change groupが結成される前と推測できます。
なので、インタビュアーもCOBRAもコミュニケーションを図るのに苦慮している場面が多々見受けられます。
最近はPFCが組織的に質問を構成して記事制作をしているのでキチンとデータが管理されていて助かりますね。とても有り難い状況だなと感謝しております。

 

ステファンとコブラのメールインタビュー【前編】

インタビューについての経緯

私たちは、このサイトで紹介している多くの人たちの名前、顔、性別、その他の個人的な詳細、あるいは少なくとも彼らの地上でのチャンネルを知っていますが、今年最新の興味深い「情報提供者」の一人は、まったくの謎のままです。
2012年の光の勝利のための情報ハブ」というサブタイトルのブログ「ポータル2012」を今年3月31日に立ち上げて以来、コブラとしか名乗らないその人物はかなりのインパクトを与えてきた。
ポータル2012には、私やあなたのような読者向けの情報発信と、コブラが「マイケル」としか呼ばない男が率いる「レジスタンス・ムーブメント」という組織で働く人々のための「パンドラ」や「フェニックス」といった秘密のコードが異様に混ざり合っているのである。
 しかし、私たちのように、この驚くべき年の次のエキサイティングな局面を理解するための、あるいはそのタイミングを知るための情報に飢えているからでもあるのです。
 しかし、コブラ自身のブログ記事「What is Cobra? from the Portal 2012 blog post from April 8, 2012(邦題:コブラ(COBRA)とはなんですか?)」と
「Resistance Movement from April 6, 2012(邦題:レジスタンス・ムーブメントの原点)」という、コブラがそのメッセンジャーとして関係している運動について説明した記事(どちらもこの記事の末尾にリンクを張っていますので、まだの方は読んでください)以外には、私が知る限りでは、公にされていたり入手可能なものはありません。
私個人としては、完全に匿名であることを望む人物には、常に好奇心-そしておそらくは疑い-がつきまとうのです。潜入捜査をするのであれば、潜入捜査のままでなければならないことは理解しています。しかし、ジャーナリズム、マーケティング、PRの分野で働いてきた私は、誰かや何かの周りに完全な謎めいた空気を作り出すことが、より大きな関心を集めるための素晴らしい方法であることも痛感しています。
とはいえ、コブラが何者なのか、その動機は何か、どこから情報を得ているのか、もっと調べてみたくなった。特に、コブラが最近行ったアルコンに関する投稿には、これまで入手可能だった豊富な情報や用語とは多少異なる情報、あるいは個人的な考察が含まれていたことを考慮すると、なおさらである。
そこで、この1週間ほど、コブラとEメールだけで連絡を取り合い、さらに情報を得ようとしています。そこで、この1週間ほどコブラとメールだけで連絡を取り合い、いろいろと調べてみました。それは次のようなものでした。
私はコブラの返答を一切編集していません。私たちのコミュニケーションは最終的に数日間にわたってEメールで行われたので、私の質問とコブラの回答をよりまとまりのある流れに整理し直しただけなのです。


|今日のコブラの明言
・彼または彼女は、カバールのトップメンバーの降伏交渉に協力した。
・脅迫され、身体的に攻撃され、尋問され、コブラにとって大切な人々が身体的にひどい拷問を受けたため、現時点では彼または彼女の身元を保護する必要があります。
・ポータル2012のブログ記事は、彼が「オカルト経済」や「アルファベット機関」と呼ぶものの内部にいる「プレアデス人からの直接情報(チャネリングではない)、レジスタンスからの直接情報、情報エージェントからの情報」の結果である。


|インタビュアーからの解説
このインタビューを読む前に、私たちが確認できないことはすべて、あなた自身の判断で行うようお願いします。今週受けたリーディングで、大天使ミカエルは、このインタビューと「ポータル2012」のブログでコブラが共有する情報に関して、「認識力を発揮する」ことが重要であると、私にはっきりと教えてくれました。
コブラは今日のパート1でも、「私は信頼できる情報源からインテルを提供するために最善を尽くします」と述べています。  しかし、私の情報は、直感と合理的な思考を併せ持った上で、確認する必要があります。この組み合わせが、偽情報を見分ける鍵になります。
最後に、念のために言っておきますが、私はコブラが誰なのか、その性別、国籍、住んでいる場所、所在地、そのようなことはまだ何も知りません。私が知っているのは、以下の私の質問に対する回答で、コブラが私に語ったことだけです。


ステファンとコブラのメールインタビュー開始

ステファン:
コブラさんは2012年3月の末日、ブログ「Portal 2012」で登場されましたね。それ以前は何をしていたのですか? 

コブラ:
私は基本的に地球上で他の人間と同じように生活していましたが、同時に特殊作戦に参加して地球解放のために戦っていました。3月下旬にレジスタンスから「これからの変化を一般の人に知らせるためにブログを開設するように」との指示がありました。

ステファン:
なぜ、2012年3月31日という特別な日にブログを開設したのですか? 何か重要な理由があったのでしょうか? 

コブラ:
4-4ポータルの数日前で、地球上の意識レベルは、私がこれから提供するインテル(情報)を受け取る準備をしていました。

ステファン:
最初の投稿で、あなたはこう言いました。「私たちは異常な時代に生きている。これは時代の転換である。金融システムは再構築され、マトリックスは崩壊し、新しい社会が誕生するでしょう。私たちの現実は変化し、その変化はすべての人に影響を与えるでしょう。この世界は、まったく新しい次元、新しい現実、直線的な時間の終焉に突入しようとしています。準備はできていますか?  
このツアーは単なる準備の入門編ではありません...この特別な時間に対する究極の準備なのです。この地球上でこれまで明らかにされたことのない、2012年前後の時間と惑星の次元移動に関する情報とガイダンスが含まれているのです。「ツアー」とはどういう意味ですか? また、あなたのブログはこの「ツアー」に向けてどのように私たちを準備しているのでしょうか? 

コブラ:
ツアーとは、私たちが三次元から高次元へと旅することのメタファーです。情報は力です。そして、私はそれを人々に提供する。

ステファン:
あなたは、コブラが「Compression Breakthrough(圧縮突破)」の略称であると言い、それが何であるかをブログで説明していますね(下記のリンク、コブラとは何か参照)。でも、なぜその名前にしたのですか? あなたも同意しているように、危険で毒を持つ蛇であり、イルミナティの強いシンボルであることから、少し恐怖の要素があります......。

コブラ:
「Compression Breakthrough(圧縮突破)」は、クンダリーニ、悟りの力、解放と自由の力の象徴でもあります。そして、そう、それはイルミナティにとって危険なものなのです。彼らにとってはちょっとした恐怖の要素を表しており、恐れるに足る理由があるのです...。

ステファン:
なぜ、ご自身のことを秘密にする必要があるのでしょうか? 

コブラ:
私の使命のために、私は脅迫され、身体的に攻撃され、尋問されてきました。私の親しい人たちは、身体的にひどい拷問を受けています。これは、私の正体を隠しておくのに十分な理由だと思います。私が何者であるかは、カバルが除去された後に明らかにします。それ以前の私に関する詳細は一切明かさない、以上。

ステファン:
国籍と年齢を教えてもらえますか? 

コブラ:
いいえ。

ステファン:
あなたは、重要なのはメッセンジャーではなくメッセージだとも言っていますが、それでも人々はメッセンジャーを信じる必要があるのですか? また、彼らは実名や苗字を好みます。それに、ここ数週間以外、あなたとは何の付き合いもない。では、あなたが信頼できる情報源であり、あなたの言っていることが信頼できると人々に確信させるような資格はあるのでしょうか? 

コブラ:
ほとんどの人にとって、この自由のための戦争は、ビデオゲームか、インターネットで読んだ良いSF小説のようなものです。舞台裏で直接関わっている人たちにとっては、それは非常に現実的であり、危険なものになりえます。だから、私は何の信憑性も提供しません。私は情報を提供し、人々はそれについて自分自身の意見を持つ必要があります。

ステファン:
また、信憑性を求めるのは、心の罠です。多くのイルミナティの高位者は、学界や企業で輝かしい経歴を持ち、彼らが地球に何をしたか見てください。
では、なぜあなたがメッセンジャーとして選ばれたのでしょうか? 

コブラ:
まず、私はマイケルやレジスタンス内部の上級トップレベルの人たちと個人的に仲良くしています。次に、私は情報戦の専門家であり、この分野の専門知識を活かして光の最終的な勝利の手助けをするのに適していることです。

ステファン:
しかし、あなたは1977年に一度だけ「マイケル」に会ったと言いましたね? 

コブラ:
私とマイケルとのそれ以上の関わりは機密情報です。
ステファン:
また、「情報戦」とはどういう意味ですか? 

コブラ:
情報戦争とは、諜報/防諜の分野における光の勢力と闇の勢力の戦いのことです。

ステファン:
あなたが偽情報屋でないとどうしてわかるのですか? あなたが書いたことの中には、他の人が以前に読んだり、自分が知っていると思っていることと必ずしも一致しないものがあります。そのような大局的な詳細は、どこから得られるのでしょうか? 

コブラ:
私は、信頼できる情報源から得た情報を提供するよう最善を尽くしています。しかし、私の情報(および他の情報)を、直感と理性の組み合わせで確認する必要があります。この組み合わせが、偽情報を見分ける鍵になるのです。練習すれば、かなり正確な情報を得ることができます。
私の情報源は、プレアデス人からの直接の情報、レジスタンスからの直接の情報、そしてオカルト経済とアルファベット機関の奥深くにコネクションを持つ私の情報エージェントです。

ステファン:
「 ポータル2012」という名前について、その理由と、あなたにとっての意味を教えてください。

コブラ:
ポータルは、かつてマイケルのレジスタンス・ムーブメントのイントラネットサイトの名前でした。彼に敬意を表して、同じような名前にしたんだ。

ステファン:
なぜ、ブログにも秘密の暗号が書かれているのですか? というか、そんなの闇雲にやってもバレバレじゃないですか? 

コブラ:
多くのレジスタンスの工作員に一度に連絡するための実用的な方法です。彼らは私のブログをチェックするだけで、最新情報を得ることができます。もちろん、機密情報は他の手段で伝達されます。

ステファン:
暗黒の諜報員はその暗号を解読することはできないでしょうし、仮に解読できたとしても、それは彼らの助けにならないでしょう。むしろ、自分たちが破滅するような情報が含まれているため、余計に怖くなるのではないでしょうか。
しかし、あなたはまた、より広い一般大衆にも訴えかけています。つまり、公共性の高いメッセージと、極秘の目的という2つの読者に対して、奇妙な綱渡りをすることになるのです。一つのブログの中で、このような組み合わせは珍しいと思いませんか? 

コブラ:
今こそ一般の人々がレジスタンス・ムーブメントを知るべき時です。

ステファン:
あなたの現在の、あるいはこれまでの人生における役割について、キャリアであれ何であれ、人々があなたの言葉を信頼できる情報源として受け止める判断材料となるようなことを明らかにできるでしょうか? 

コブラ:
何もありません。

ステファン:
あなたは軍人ではないと明言していますが、では、あなたは何をするのですか/レジスタンス・ムーブメントにどんな正当性を提供するのですか? 

コブラ:
私は何年も彼らと協力していますし、特殊作戦に秀でていることから、彼らは私を徹底的に審査しています。例えば、キャバルのトップメンバーの降伏交渉に協力したこともある。

ステファン:
あなたは、レジスタンス・ムーブメントがヒマラヤの地殻上部の地下住居、ラダック東部のコンカ・ラ付近とボラボラ島の地下に住んでいて、両地点のプレアデス基地と常に物理的に接触していると言いましたね。もっと詳しく教えてください。

コブラ:
今おっしゃっていただいた場所は、プレアデス人の地下基地です。レジスタンスはいくつかの大都市の地下に主要な基地を置いています。

ステファン:
あなたは1977年の "マイケル "とレジスタンス運動の始まりについて話していますね。まるでその場にいたかのような文章ですね。そうなんですか? 

コブラ:
ええ、私は1977年にニューヨークの地下基地でマイケルに会ったことがあります。

ステファン:
それなのに、あなたは上で彼のことを「良い友人」と言ったのですか? 

コブラ:
残念ながら、これ以上説明することはできません。

ステファン:
マイケルはまだレジスタンスを率いているのですか? 

コブラ:
そうです。

ステファン:
もしそうなら、あなたは35年以上も彼とこのレジスタンス・ムーブメントに携わってきたことになりますが、そうなんですか? そうでなければ、どのくらい関わってきたのでしょうか? また、どのように関わり始めたのですか? 

コブラ:
私は彼らのために働いているのではありません。私たちは一緒に働いているのです。

ステファン:
最初の接触の後、私は何年も関与していませんでした。この20年間は、より積極的に関与しています。私がカバールに関する機密情報を一般に公開した後、カバールのメンバーが私を攻撃したとき、レジスタンスが私を保護してくれたことが、私の積極的な関与の始まりだった。
もともとレジスタンスではどんな活動をしていたのですか? 

コブラ:
この質問には答えられない。

ステファン:
今日のあなたの役割は、彼らの公式連絡先であること以上に何ですか? あなたはレジスタンスの戦士なのでしょうか、それとも単に彼らの主要な通信手段なのでしょうか? 

コブラ:
私は肉体的な戦闘には関与していませんし、関与したこともありませんから、厳密にはレジスタンス戦士とは呼べません。私はどちらかというと、諜報活動、防諜活動、カバル降伏交渉、その他の特殊作戦に携わっています。

ステファン:
通信分野での経歴は? テレコミュニケーションに携わっていたのですか? メディアやPR? ジャーナリスト? 

コブラ:
この質問には答えられません。

ステファン:
また、あなたは現在のどこかの国の軍隊や政府のエージェントやコミュニケーターなのでしょうか? 

コブラ:
私はどこの国の軍隊や政府にも関与していませんが、私の情報屋の中には、最高幹部レベルでそれと接触している者もいます。



原文:ステファンとコブラのメールインタビュー【前編】

While we often know the name, face, gender and other more personal details about many of those we post here and who you regularly enjoy reading ? or at least who their earthly channel is ? one of this year’s newest and intriguing “informants" remains a total enigma.
Since launching the blog Portal 2012 ? which is subtitled The Intelligence Hub for the Victory of Light in 2012 ? on March 31 this year, the person who identifies his or her self only as Cobra has made quite an impact.
Mostly, this has been due to Portal 2012’s intriguing content mix ? which incorporates an unusual blend of informational postings for readers like you and I, as well secret codes, under titles such as Pandora and Phoenix, which Cobra maintains are designed for those who work with an organisation called the Resistance Movement, led by a man he only refers to as “Michael".
But it has also been because, if you are like me, we’re hungry for information that will take us to, help us understand, or give us some timing for the next exciting phase of this incredible year we now find ourselves in.
Yet, apart from Cobra’s own blog postings What is Cobra? and Who Is Cobra? from the Portal 2012 blog post from April 8, 2012 and one titled Resistance Movement from April 6, 2012, which gives an explanation of the movement Cobra is associated with as their messenger (both of which, I have linked at the end of this article so you can read if you have not already done so), nothing else is publicly known or available that I know of.
For me personally, my curiosity ? and quite possibly also my suspicion ? is always aroused by anyone who wishes to remain completely anonymous. Sometimes it’s for a very good reason: I understand that if you’re carrying out undercover work you need to remain undercover. But having worked in journalism, marketing and PR all my working life, I’m also acutely aware that creating an air of complete mystery around someone or something can also be a wonderful method of attracting greater interest.
That said, I decided I still wanted to try and find out more about who Cobra is, what his or her motivation is and where he or she gets his or her information. Especially in light of recent postings Cobra made on the Archons, which included information ? or personal musings ? which differed somewhat from a wealth of previously-available information and terminology.
So, over the past week or so I’ve been in email-only contact with Cobra trying to find out more. We agreed that I could pose a series of introductory questions that would be answered, where possible, by Cobra. They were. I have not edited any of Cobra’s responses. I’ve simply re-organised my questions and Cobra’s answers into a more cohesive flow, as our communications eventually took place by email over several different days.
Today Cobra reveals:
・He or she has assisted in negotiating the surrender of some top members of the cabal.
・His or her identity must be protected at this time due to having been threatened, physically attacked and interrogated and because people dear to Cobra have been severely tortured physically. ・Blogposts on Portal 2012 are the result of “direct (not channelled) intel from the Pleiadians, direct intel from the Resistance and from information agents" inside what he calls the “occult economy" and “alphabet agencies".

Before you read on, I ask that, as with anything that we cannot verify, you use your own discernment. In a reading I had this week, Archangel Michael was very clear to me that it’s important to be “very discerning" with regards to the information Cobra shares in this interview and on the Portal 2012 blog.
Cobra has also stated in today’s Part 1: “I do my best to give you intel from credible sources. However, you need to check my intel (and any other intel as well) with a combination of your intuition and rational mind. This combination is key (as to) how to discern disinfo".
Finally, for the record, I still don’t know who Cobra is, his or her gender, his or her nationality, where he or she lives, is located, or anything like that. I only know what Cobra has told me in the answers provided to my questions below.

Stephen: Cobra, you came onto the scene on the last day of March 2012 with your blog Portal 2012. What were you doing prior to this and what prompted you to open your blog?
Cobra: I was basically living my life on planet Earth as any other human being does, and at the same time fighting for liberation of this planet by being involved in Special Operations. I was instructed by the Resistance in late March to open my blog to inform the general public about the coming changes.
Why that particular day, March 31, 2012, to launch your blog? Was there a significant reason?

C: It was a few days before 4-4 portal and consciousness level on the planet was getting ready to receive intel I was about to offer.
In your very first post you said, and I quote here: “We are living in extraordinary times. This is the shift of the ages. The financial system will restructure itself, the matrix will fall apart and new society will be born. Our reality is about to shift and changes will affect everybody. This world is about to enter a totally new dimension, a new reality, an end of linear time. Are you ready? This tour is not just an introduction to preparedness… It is the ultimate preparation for this extraordinary time. It contains information and guidance about time around 2012 and the planetary dimensional shift, never before revealed on this planet." What did you mean by ‘tour’? And how is your blog preparing us for this ‘tour’?
C: Tour is a metaphor for our journey from third into higher dimensions. Information is power. And I give that to people.

You have said that Cobra is the abbreviation of ‘Compression Breakthrough’, and you have explained on your blog (see link below, What is Cobra?) what this is. But why did you choose that name? As you would agree, it has a slight fear element ? being both a dangerous and venomous snake; a strong Illuminati symbol if ever there was one…

C: Cobra is also a symbol for kundalini, the force of enlightenment, the force of liberation and freedom. And yes, that IS dangerous to the Illuminati. It represents a slight fear element to them and they have every reason to be afraid…
Why is it necessary to keep your own identity secret?

C: Because of my mission, I have been threatened, physically attacked and interrogated. People dear to me have been severely tortured physically. I think this is reason good enough to keep my identity secret. I will reveal who I am after the Cabal is removed. I will reveal zero details about me prior to that, period.
Are you able to tell me what nationality and/or age you are?

C: No.

You have also said that what’s important is the message not the messenger, but people still need to believe the messenger? They also like real names and surnames. Plus, we have no known history of, or with you, other than these past few weeks. So what credentials do you offer that give people some certainty that what you are a credible source and what you are saying is credible?

C: For most people this war for liberty is like a video game or a good sci-fi novel they read about on the internet. For those directly involved behind the scenes, it is very real and can be dangerous. So I will not offer any credentials. I will present intel and people will have to make their own opinion about it.

Also, asking for credentials is a trap of the mind. Many high ranking Illuminati have brilliant credentials in academia and corporate world and look what have they done to the planet.
So, why have you been chosen as the messenger?

C: First, I am a good personal friend of Michael and some other senior top level people inside the Resistance. Second, I am an expert in information war and am well suited to help with my expertise in this field to assist the final victory of the Light.

But you have said you only met “Michael" once in 1977?

C: My further involvement with Michael is classified information.

And what do you mean by ‘information war’?

C: Information war is the war between forces of light and forces of darkness in the area of intelligence /counterintelligence.

How do we know you are not disinfo? Some of what you have written about has not always lined up what others may have read previously, or think they know. Where do you get such big-picture details?

C: I do my best to give you intel from credible sources. However, you need to check my intel (and any other intel as well) with a combination of your intuition and rational mind. This combination is key (as to) how to discern disinfo. With practice you can get fairly accurate.

My sources are: direct intel from the Pleiadians, direct intel from the Resistance and my information agents with connections deep inside the occult economy and alphabet agencies.
Tell me about the name Portal 2012, why you chose it and what does it signify to you?

C: The Portal was the name of Michael’s Resistance Movement intranet website once. I chose a similar name in his honour. Why does your blog also carry secret code? I mean, that’s a bit obvious to the dark, isn’t it?

C: It is a practical way of communicating to many Resistance operatives at once. They can get updates simply by checking my blog. Sensitive intel is of course transmitted by other means.

Dark agents will never be able to crack that code and even if they would, it would not help them much. Actually, it would make them even more afraid, because it contains intel about their own downfall.
But you also appeal to the wider public as well. So it’s a strange tightrope to be walking, serving two audienceone with very public messages; the other having a top secret purpose. Kind of an unusual mix in the one blog, don’t you think?
C: It is time for the general public to become aware of the Resistance Movement.

What can you reveal of your current or previous roles in life, be they career or otherwise, that will assist people in deciding to take your word as a credible source?

C: Nothing.

You have stated clearly that you are not a military person, so what do you do/what legitimacy do you offer to a resistance movement? C: I am cooperating with them for years and they have vetted me thoroughly as I have excelled in some Special Operations. I have for example assisted in negotiating the surrender of some top members of the Cabal.
You have said the Resistance Movement lives in subterranean dwellings in the upper part of the earth’s crust in Himalaya, near Kongka-La in eastern Ladakh, and under Bora Bora Island and that they have constant physical contact with the Pleiadian bases in both locations. Can you tell me more?

C: The locations you just stated are for Pleiadian subterranean bases. The Resistance has its main bases underneath some larger metropolitan cities.

You have talked about “Michael" and the beginnings of the Resistance Movement in 1977. You wrote as if you were there? Were you?

C: Yes, I met Michael once in 1977 in a subterranean base below New York.

And yet you have said above that he is “a good friend"?

C: Unfortunately I cannot explain this further.

Is Michael still leading the resistance?

C: Yes.

If so, then you have been working with him and this Resistance Movement for over 35 years, is that correct? If not how long have you been involved? And how did you first become involved?

C: I am not working for them. We work together.

After that initial contact, I was not involved for many years. I am more actively involved in the last two decades. My active involvement started as Resistance offered me protection when members of the Cabal attacked me after I released some sensitive intel about them to the general public.
What work did you originally undertake with/for the Resistance Movement?

C: I cannot answer this question.

What is your role today beyond being their official contact? Are you a resistance fighter or simply their main communications medium?

C: I am not and never was involved in physical combat so technically I can not be called Resistance fighter. I am more involved in intelligence, counterintelligence, Cabal surrender negotiation and other Special Operations.

What is your communications area background? Were you involved in telecommunications? Media and PR? A journalist?

C: I cannot answer this question.

Are you also an agent or communicator within some current nation’s military force or government?

C: I am not involved in any national military or government forces, although some of my information agents have contact with that on a top senior level.



ステファンとコブラのメールインタビュー【後編】

|本日のコブラの明言
・アセンションの計画はあるが、「陰謀団が排除されるまで、その計画は機密事項である」と主張している。
・彼または彼女はプレアデス人との物理的な出会いがあり、人間の体に転生したプレアデス人である。
・すでに自宅軟禁されているカバールメンバーもいる。。
・5月20日の日食前後の今週末は、「very intenseになる」。


インタビュアーの解説

私は、Cobraの回答を一切編集していないことを、改めてお伝えします。数日間に渡るメールでのやりとりの中で、私の質問をよりまとまりのある流れに整理しなおしただけです。
この先を読む前に、私たちが確認できないことと同様に、ご自身の判断で読み進めていただくようお願いします。
今週受けたリーディングで、アーキエンジェルマイケルは、このインタビューとポータル2012のブログでコブラがシェアする情報に関して、「非常に見分ける」ことが重要であると、私にはっきりと教えてくれました。
昨日のパート1でもコブラが述べているように、「私は信頼できる情報源から得た情報を提供するためにベストを尽くします。しかし、私の情報は、直感と合理的な思考を併せ持った上で、確認する必要があります。この組み合わせが、偽情報を見分ける鍵になるのです。


ステファンとCOBRAのインタビュー開始

ステファン:
あなたは自分のことをライトワーカー、ライトウォーリアー、あるいはそれ以外の何かと呼んでいるのですか? 

コブラ:
ライトワーカー、ライトウォーリアー、それは本当に重要なことですか? それよりも、地球を解放するために自分が何をするかが重要なんだ。

ステファン:
あなたは自分を「地球の味方」と表現しますか? 

コブラ:
そうです。

ステファン:
あなたは銀河と地球の同盟者の間の世界の架け橋になっているように見えますが、そう思いますか? 

コブラ:
はい、とても。

ステファン:
あなたはなぜ、あるいはあなたの人生のどんな側面がそれを可能にしているのでしょうか? 

コブラ:
私はプレアデス人との物理的な出会いがあり、またレジスタンスとの物理的な接触もありました。

ステファン:
あなたは、あるメッセージを投稿するように「指示されている」とも言っていますね。それはレジスタンス・ムーブメント(※当ブログ注釈:以後、RM)だけによるものなのでしょうか? 

コブラ:
RMとプレアデス人です。

ステファン:
プレアデス人があなたのメッセージの多くの発信源なのですか? 

コブラ:
そうです、そのうちのいくつかは。

ステファン:
あなたは地球人ですか、それともプレアデス人ですか? 

コブラ:
プレアデス人です、人間の体に転生しています。

ステファン:
あなたはもうすぐプレアデスからのメッセージ(チャネリングではない)を運ぶと言いましたね。プレアデス人との個人的なコンタクトについて、もう少し詳しく説明してください。

コブラ:
アセンションの計画はありますが、それがどのように行われるかは、カバールが排除されるまでは機密情報です。このため、肯定的なET種族は情報を与えません。このため、ほとんどのチャンネルが混乱しています。彼らはつながり、ETとのコンタクトでポジティブなエネルギーを感じますが、一般的なメッセージ以外の情報は伝わってきません。そして、潜在意識でメッセージを作り上げるのです。これが、ほとんどのチャンネルが信頼できない主な理由です。そのうちのいくつかは信頼できるのですが、それが誰であるかは申し上げません。

ステファン:
私とプレアデス人とのつながりは、チャネリングではありません。カバールがいなくなったら、アセンション計画について一般の人に情報を提供するつもりです。
パンドラ作戦は、マイクロ波によるマインドコントロールのCIAの作戦とは何の関係もないと言っていますね。フェニックス作戦はベトナムのCIAの作戦とは関係ないと言っていますね。ホームページには両方の暗号が書かれていますが、それは何ですか? 

コブラ:
パンドラ作戦(※SC注釈:非物質的なアルコンの除去)。

ステファン:
オペレーション・フェニックス(※SC注釈:まだ機密扱いです)。フェニックス作戦については、「何か美しいことが起こる」としか言いようがありません。
あなたは「イベント」が「圧縮の突破」の瞬間であると書いていますが、それには大規模な逮捕が含まれますが、それに限定されるものではありません。この2つがどのように関連しているのか、もう少し詳しく教えてください。

コブラ:
おそらく、大量逮捕の瞬間、すべての非物質的なネガティブ・エンティティも取り除かれるでしょう。これは宇宙の最後の闇が取り除かれる瞬間です。宇宙的に重要な光の大きなブレークスルーです。

ステファン:
あなたはこうも言っていますね。「プレアデス人はRMに対し、惑星表面にいる300人の工作員を使い、軍や法執行機関内部の重要人物と接触するよう指示し、作戦が開始されるでしょう。これがいつ起こるか、見当はつきますか? 

コブラ:
「機会の窓」の中で行われるかもしれません。(※注釈ステファン:2012年5月5日から6月6日までです。)

ステファン:
確かに、そのような大規模なミッションには300人以上の工作員が必要ですね。

コブラ:
地球上にいるレジスタンスの工作員は300人しかいないんだ。彼らは実際の逮捕には関与しません。これは積極的な軍と積極的な文民当局の仕事です。レジスタンスは情報と戦術的なアドバイスで支援を与えるだけです。

ステファン:
あなたは、5月5日から6月6日までの現在の「機会の窓」についても話していますが、多くの人々が待つことに不満を感じているようです。そのような人たちに対して、あなたはどのような言葉をかけますか? 

コブラ:
待っていてはいけない。積極的に参加しましょう。情報を広めること。集団瞑想に参加する。その他、できることは何でもしてください。

ステファン:
あなたは時折、ネット上などで他のコメンテーターの情報を引用していますが、ベンジャミン・フルフォード、デイビッド・ウィルコック、ドレイクが信頼できる情報源であると述べていますね。どうしてそれを知っているのですか? 

コブラ:
私には優れた情報源があり、彼らの信頼性を確認しているのです。

ステファン:
誰が、何が「正しい」のか、信頼できるのか、どうやって見分けているのですか? どうやって知るのですか? 

コブラ:
私はソースと優れた精神的なつながりを持っています。

ステファン:
今週、ドレイク、ベンジャミン・フルフォード、デイビッド・ウィルコック、ケリー・キャシディ、ビル・ブロックブレイダーに向けて公開書簡を書いたのはなぜですか? どういうことなのでしょう?  私たちの知らないところで、あなたに対するある種の偽情報キャンペーンが行われているのでしょうか? 

コブラ:
最近、その中の何人かの間で対立があったんです。私はただ、彼らが互いに話し合い、許し、癒し、そして協力し、より効果的にリソースを共有するように仕向けたかっただけなのです。

ステファン:
なぜ彼らだけなんですか? メッセージを発信し、私たちが求めている変化を支援しようとしているのは、きっと彼らだけではないのでしょうね? 

コブラ:
そうなんです。他の人たちを推薦してくれれば、この議論に参加させることができるかもしれません。

ステファン:
あなたはブログで、他の人に情報を提供するように呼びかけてもいましたね。どうしてですか? その情報源が信用できるかどうか、どうやって「知る」のですか? 

コブラ:
私も含めて、すべてを知っている人はいませんし、より多くの情報を得ること、新しい有意義な人脈を作ることは決して悪いことではありません。

ステファン:
ここ数日、ワシントンで銃撃戦があったという話がありますが、真偽のほどは定かではありません。また、NATOの期間中に物事が進むかもしれないという噂もありますが? これらについて、あなたは何を知っていますか? 

コブラ:
どちらの話も本当です。「軟禁されているカバールメンバーは少しナーバスになっている」。

ステファン:
今週末(5月20日)はVERY INSTREAMになりそうです。
同様にG8の周りでも噂があります。G8をキャンプ・デイビッドに移した理由について、何かご存じですか? 

コブラ:
カバールは、皆が一箇所に集まることを少し恐れているんだ。だから分散させるんです。

ステファン:
あなたはオバマ大統領が善人の一人だと思いますか? 

コブラ:
オバマについての情報は持っていますが、まだ秘密です。とはいえ、大きな視点で見れば、オバマに関するこのようなドラマは必要ないでしょう。オバマが善玉で、オバマが悪玉、それはあまり変わりません。

ステファン:
あなたは、あなたのアルコンのメッセージから生じた議論、特にカルマの神々とアセンデッド・マスターに関するあなたのコメントについて知っているはずです。また、アセンデッド・マスターはカルマの法則を教えなかったということです(多くの人が教えたと信じているのに)。では、あなたのブログで、これらのような特定の出来事についてのあなたのバージョンに異議を唱えたり、疑問を投げかけたりした人たちに、あなたは何と言うのでしょうか? 

コブラ:
純粋なアセンデッド・マスターの教えは、この地球上には存在しません。アセンデッド・マスターの教えとされているもの(チャネリングも含む)はすべて、実は彼らの弟子の教えなのです。その弟子たちは完全に覚醒しているわけではないので、ある程度カバールによるマインド・プログラミングの影響を受けやすいのです。

ステファン:
純粋なアセンデッド・マスターの教えとは、アセンデッド・マスターが人々の前に実体化して、スピリチュアルな真理を教えるというものでしょう。ご存知のように、これは現実には起こりません。これはファースト・コンタクトの後にのみ起こることです。
ポジティブな思考を送り、私たちが望む世界を思い描く以外に、私たちにできることはありますか? 

コブラ:
情報を広めることができます。周りの人たちと有意義なつながりを持つネットワークを作ることができます。

ステファン:
この意識の変化をずっと待っているライトワーカーたちに、どんなアドバイスができますか? 

コブラ:
積極的にシフトに参加すること。自分の夢を生きよう。

ステファン:
今、他に何か私に言えることはありますか? 

コブラ:
光は勝利するでしょうし、私たちはその勝利にかなり近づいています。



原文:ステファンとコブラのメールインタビュー【後編】

Today Cobra reveals:
・There is a plan for Ascension, but claims that “the exact plan how this will occur is classified intel until the Cabal is removed".
・He or she had a physical encounter with the Pleaidians and is a Pleiadian, incarnate in a human body.
・Some cabal members are already under house arrest.
・This weekend, around the eclipse of May 20, is “going to be VERY intense".


I would like to reiterate that I have not edited any of Cobra's responses. I have simply re-organised my questions into a more cohesive flow as our communications took place via email over several days.
Before you read on, again I ask that, as with anything that we cannot verify, please use your own discernment.
In a reading I had this week, Archangel Michael was very clear to me that it's important to be “very discerning" with regards to the information Cobra shares in this interview and on the Portal 2012 blog.
As Cobra also stated in yesterday's Part 1: “I do my best to give you intel from credible sources. However, you need to check my intel (and any other intel as well) with a combination of your intuition and rational mind. This combination is key (as to) how to discern disinfo".

Stephen: Do you call yourself a Light worker, a Light warrior or something else?

Cobra: Light worker, Light warrior, does it really matter? It matters more what I do to help liberate the planet.

Stephen: Would you describe yourself as an Earth Ally?

Cobra: Yes.

Stephen: You seem to be bridging the worlds between the Galactics and the Earth Allies, would you agree?

Cobra: Yes, very much.

Stephen: And why are you able ? or what aspects of your life allow you ? to do this?

Cobra: I had a physical encounter with the Pleiadians and also physical contact with the Resistance.

Stephen: You have also said that you are “instructed" to post certain messages. Is it only by the Resistance Movement?

Cobra: Resistance movement and the Pleiadians.

Stephen: And are the Pleiadians the source of many of your messages?

Cobra: Yes, some of them.

Stephen: Are you Terrestrial Human or Pleiadian Human?

Cobra: Pleiadian, incarnated in a human body.

Stephen: You mentioned you would soon be carrying messages (not channelled) from the Pleiades. Can you explain this in a little more detail as to what is your personal contact with the Pleiadians

Cobra: There is a plan for Ascension but the exact plan how this will occur is classified intel until the Cabal is removed. For this reason positive ET races give no information. This has confused most channels. They connect, they feel the positive energy of their ET contact, but no intel except for general messages comes through. Then they make up the message with their subconscious mind. This is the main reason why most channels are not reliable. A few of them are, but I am not going to say who they are.

Stephen: My connection with the Pleiadians in not channeling. When the Cabal is removed, I will give intel about the Ascension plan to the general public. You have said that Operation Pandora has nothing to do with any Microwave mind-control CIA operation. And that Operation Phoenix has nothing to do with a CIA operation in Vietnam. You mention codes for both on your website, so what are they?

Cobra: Operation Pandora: removal of the non-physical Archons.

Stephen: Operation Phoenix: still classified. About Operation Phoenix, I can say only: something beautiful is going to happen.
You have written about The Event being the moment of Compression Breakthrough and that includes, but is not limited to, the mass arrests. Can you tell me more about how these two are related?.

Cobra: Most likely at the moment of mass arrests also all non-physical negative entities will be removed. This is the moment of removal of last darkness in the universe. A big breakthrough of Light of cosmic importance.

Stephen: You have also said: “before the Event, the Source will send a pulse of Light through the Galactic Confederation and the Pleiadians will instruct the Resistance Movement to use its 300 operatives on the surface of the planet to contact the key people inside the military and law enforcement and then the operation will start." Do you have any idea when this may occur?

Cobra: This may occur within the Window of Opportunity. (Stephen: which is May 5 through June 6, 2012)

Stephen: Surely there are more than 300 operatives for such a massive mission?

Cobra: There are only 300 operatives of the Resistance on the surface of the planet. They will not be involved in actual arrests. This is the job of positive military and positive civil authority. Resistance is just giving assistance with intel and tactical advice.

Stephen: You have also talked about the current Window of Opportunity, between May 5 and June 6, but many people are getting frustrated at waiting. What do you say to them?

Cobra: Do not wait. Get actively involved. Spread the information. Get involved in mass meditations. Do whatever else you can.

Stephen: You've occasionally quoted information from other commentators on the net and elsewhere and you've described Ben Fulford, David Wilcock and Drake as being credible sources. How do you know this?

Cobra: I have excellent information sources that have confirmed their credibility.

Stephen: How do you discern who and what is “correct" and credible? How do you know?

Cobra: I have an excellent spiritual connection with the Source.

Stephen: Why did you write your open letter this week to Drake, Ben Fulford, David Wilcock, Kerry Cassidy and Bill Brockbrader? What's the story? Is there some sort of disinfo campaign against you that we do not know of?

Cobra: There were some conflicts lately between some of those people. I just wanted to get them to talk to each other, forgive, heal and then cooperate and share resources to be more effective.

Stephen: Why them ? and only them? Surely they are not the only people who are attempting to get messages out and assist in the changes we are all seeking?

Cobra: Yes, that is true. You can suggest anyone else and maybe we can include them in this discussion.

Stephen: You also called on your blog for others to provide you with info. Why is that? And how do you then “know" that those sources may or may not be credible?

Cobra: Nobody knows everything, myself included, and it never hurts to have more information and to make new meaningful connections with people.

Stephen: There are stories of shootouts in Washington in recent days ? not sure of their veracity ? and rumours that things may move along during NATO? What do you know about these things?

Cobra: Both stories are true. Cabal members under "house arrest" are getting a little bit nervous".

Stephen: This weekend (May 20th) is going to be VERY intense.
Likewise there are rumours around the G8. What do you know about the reason for moving the G8 to Camp David?

Cobra: The Cabal is a little bit afraid to have everybody in one place. So they diversify…

Stephen: Do you believe President Obama is one of the good guys?

Cobra: I have intel about Obama but it is still confidential. Nevertheless, in the greater perspective, all this drama about Obama is not needed. Obama good guy, Obama bad guy, that doesn't change much.

Stephen: You must be aware of the discussions that have resulted from your Archons' messages, especially your comments on the Lords of Karma and the Ascended Masters; e.g. that the Lords of Karma live on the astral plane, which would be 4D by most people's understanding (did you not mean a higher-dimensional plane?). Also, that the Ascended Masters did not teach the laws of karma (when many believe they did). So, what do you say to those who have disputed or questioned your version of certain events such as these on your blog?

Cobra: There are no pure Ascended Master teachings here on Earth. All teachings that supposedly come from the Ascended Masters (including all channeling) are in fact teachings of their disciples. Those disciples are NOT completely enlightened and are thus susceptible to the mind programming of the Cabal to a certain extent.

Stephen: Pure Ascended Masters teaching would be an Ascended Master materializing in front of a group of people and teaching them spiritual truths. This is NOT happening, as you probably know. This will be happening only after First Contact.
Apart from sending positive thoughts and visualising the world we all want, what else can we all do to help?

Cobra: You can spread information. You can create a network of meaningful connections with people around you.

Stephen: What advice can you give to Lightworkers who've been waiting all their lives for this consciousness shift?

Cobra: Actively participate in the shift. Live your dreams.

Stephen: Is there anything else that you can tell me right now?

Cobra: Light will be victorious and we are quite close to that victory.



光の勝利!